Cyklopobyt Bojkovice

Začínají prázdniny a my tento rok už po patnácté vyrážíme na cyklopobyt. Tentokrát jsou naším cílem Bojkovice. Městečko na úpatí Bílých Karpat.

Ubytování máme zajištěné na internátě CSOŠ. Příjemné prostředí a lidé kolem nás nám zpříjemnili celý pobyt. Teta Helenka nám opět vyvařovala sama dobrá jídla, a aby se děti měly ještě lépe, pekla jim i buchty.

První den se brzy ráno strejdové rozhodli, že vyzkouší cestu do Luhačovic. Vrátili se zklamaní, jelikož cestu by naše děti nezvládly. Tak jsme se vydali do Bánova na rozhlednu Králov. Co nás čekalo? Samé kopce a zase samé kopce. Navíc rozhlednu zničili vandalové, takže jsme neměli možnost se z rozhledny podívat do okolí. Po krátkém odpočinku a vydatné svačince jsme se vrátili na internát. Výlet byl náročný, ale kupodivu to naše děti zvládly. Všechny zaslouží pochvalu.

Ve středu  byl cílem naši cesty Uh.Brod. Cesta byla celkem příjemná, žádné větší kopečky nás nečekaly. Na náměstí jsme si dali svačinku a děti se mohly rozhodnout, zda si projdou město nebo se půjdou koupat se strejdou do aquaparku. Část dětí se šla koupat a ostatní odpočívali nebo si prohlíželi náměstí. Cesta zpět nám uběhla, a tak děti večer hrály ringo nebo kopanou. Najednou měly všichni dostatek sil a energie.

Další den byl odpočinkový a vzhledem ke kopcovitému terénu jsme si ho všichni zasloužili. Dopoledne jsme navštívili Muzeum Bojkovská v Bojkovicích, zde měli zajímavé národopisné a historické sbírky. Spousta věci nám naznačila, jak pohnutá historie se v kraji pod Bílými Karpaty psala. Ale pozornosti pozorných tu nemohly uniknout jiné jinde nevídané stálé expozice. Dobová školní třída, dílem z padesátých, ale částečně třeba kvůli úžasné mapě i z dvacátých let minulého století. Takže děti si sedly do lavic a prohlížely si čítanky a matematiku, z kterých se učila generace jejich prarodičů.  A byl tady i pokoj, zařízený originálním dobovým nábytkem. V kuchyni dobová lednička, dřez, mixér, remoska ale i spousta drobností, které nám dobu, třeba ne lehkou a třeba ne milovanou, vrátilo, jako ve filmu. Pro některé nás starší jsme se vrátili do dětství. Pro ostatní děti to bylo něco nového, nevídaného. Večer byl pro naše děti překvapením. Jeli jsme do Uh.Brodu do kina na film „Doba ledová 4“. Opět se mohly děti rozhodnout, zda zvolí kino nebo město. Ti, kteří zvolili kino, byli nadšeni a spokojení.

A je tady poslední den, kdy vyjíždíme na výlet. Naším cílem je rozhledna ve Lhotce. Vzhledem k tomu, že Ondrovi nebylo dobře, dojeli jsme jen do Uh. Brodu. Po krátkém odpočinku jsme jeli zpět a jako vždy při návratu velice rychle.

Každý večer využívaly naše děti místní hřiště, kde hrály kopanou nebo ringo. Poslední den nás čekalo balení, uklízení a cesta vlakem domů. Do domova jsme přijeli v 20,00 hod a tak jsme se osprchovali a unavení, ale plní nových zážitků zalehli do postelí.

Další ročník je za námi a my se už těšíme na ten další. V hlavách se nám rodí nové plány a tak se máme příští rok na co těšit. Jen musíme tentokrát vybrat méně náročné trasy. Letos byl opravdu terén hodně kopcovitý.  Kolům a cyklistům ahoj!

Publikováno: 1.8.2016 | Autor: teta Danka H.